lördag 13 september 2014


Ibland blir man oväntat glad. Det hände mig idag. Jag råkade hitta en pianist som imponerar, Adam Jonströmer. Här en spellista från YouTube där han framträder.



Adam Jonströmer är ingen stor pianist - om man ser till kroppsstorleken - men med tanke på hans ålder, 11 år, är han stor på ett annat sätt. Då måste han betecknas som ett underbarn.

YouTube har flera klipp med Adam Jonströmer. Mitt val berodde delvis på den imponerande lokal som Gotland bidrar med i den här videon, S:t Nicolai ruin i Visby.

Man skulle kunna tro att framtidsplanerna för en 11-åring som kan spela så här bra är utstakad: Konsertpianist. Men nej! Jag vill spela lika bra som en professionell konsertpianist men jag vill inte vara en. Jag vill gå på Harvard eller MIT och sen bli antingen forskare eller företagsledare, säger Adam Jonströmer.

Den som vill läsa mer om Adam Jonströmer kan läsa den här artikeln från Helagotland.se:

http://www.helagotland.se/noje/default.aspx?articleid=10005868

Musikhälsningar från Ola

Inga kommentarer: