Visar inlägg med etikett Bio Saxen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bio Saxen. Visa alla inlägg

lördag 16 november 2013

Bio Saxen hösten, vintern och våren 2013/14


Bio Saxen bjuder på film den 24 november kl 16
i folkets hus Saxdalen, första filmen är
Croodarna

Se saxdalen.se och facebook gruppen Bio Saxen för vilken film som ska visas

På plats finns det möjlighet att köpa medlemskap för kommande filmer.
3 filmer 100 kr eller 6 filmer för 200 kr/per familj
Filmer kommer att visas på följande datum:
15 december
29 december
19 januari
9 februari
9 mars
30 mars

Den 24 november kommer barnen att kunna rösta på vilka filmer som ska visas.

Kiosk kommer att finnas på alla filmvisningar

måndag 19 december 2011

Bio Saxen presenterar årets sista film 28 december

Barnfilmklubben Bio Saxen avslutar sitt första verksamhetsår med en riktig storfilm: Alla vi barn i Bullerbyn. Men det är bara avslutning för i år. Nästa år följer många nya filmer som ni alla hälsas välkomna till. Men först alltså annandagens film:


För er som vill ta med er Mor/far föräldrar, släkt och vänner så går det alldeles utmärkt, lös-biljett 50kr/pers (löses på plats).

Filmgänget önskar er alla en riktigt

God Jul

torsdag 1 december 2011

Filmtajm, söndag 4 december kl 16.00


Bio Saxen
 

 Disneys klassiker Dumbo visas på Saxdalsens folkets hus 4/12 kl 16:00(kiosken öppnar 15:30).
  



PS. Om du inte är medlem i Bio saxen eller vill ta med en kompis eller en släkting, lös-biljett 40kr/pers. Biljetten löses på plats.

Vid frågor: saxdalsbion@live.se
 
 

fredag 11 november 2011

Bio Saxen onsd 16/11 16:30 Trolljägaren

Snart är det dags igen. Nu på onsdag visar Bio Saxen Trolljägaren, en film som rekommenderas från 11 år.
 
Läs vidare på affischen:


Vi ses i Saxdalens folkets hus!

söndag 16 oktober 2011

Lejonkungen tog kommandot över Gubbas berg

Det är inte varje dag det är premiär i Saxdalens Folkets Hus men idag hände det! Barnfilmklubben Bio Saxen visade höstens första film: Lejonkungen. Och eftersom det var premiär var det extra festligt.
 
Idag var barnen i centrum. Föräldrarna höll sig lite på sidan redan i entrén. Här ett par tidiga besökare.


En premiär ställer krav på arrangörerna och långt innan föreställningen började var personal igång med förberedelserna.

Ett "Godisbord" dukades upp i hallen utanför biosalongen: Chips, Festis och det som hör till ett njutbart biobesök.

Popcorn är ju ett måste när man går på bio så pop- maskinen fick startas i god tid innan barnen började komma uppför trappan.

Äntligen var det dags att slå upp portarna och släppa in premiär- besökarna i vestibulen där de kunde skriva in sig.

Det blev snabbt köer till borden med godis och popcorn för att förse sig med det som smakar bra i en biosalong.

Snart öppnades ännu en port: ingången till biosalongen som var precis så mörk som en den ska vara innan ögonen vänjer sig av med dagsljuset som stängts ute.

Förväntansfulla barn har bänkat sig med sina popcornpåsar och annat tilltugg. De är beredda att möta

Lejonkungen
 


Sista hindret innan dagens hjälte kunde visa sig på bioduken var ett band framför bioduken. Men snart har Evi Andersson placerat sig mellan vita duken och bandet som ska klippas.

Evi inleder med några välkomstord i megafonen och får sen assistans av två hjälpsamma flickor med sax. Efter en liten stund har saxen gnagt sig igenom bandet. Därmed är Bio Saxen invigd och kan starta sin första barnföreställning

Den enda som blev kvar utanför biografsalongen var bilden av lejonungen Simba som hade huvudrollen i Lejonkungen, Disneys stora filmsucce från 1994.

Barnen trivdes som biobesökare och det finns plats för fler barn. Eftersom Saxen Bio är den enda barnfilmklubben i Ludvika kommun är barn från Ludvika och våra grannbyar välkomna hit! Det blir fyra filmer till före jul och hela 16 filmer nästa år!

tisdag 11 oktober 2011

Barnens egen filmklubb: Bio Saxen. Premiär söndag 16 oktober


Klicka 1-2 gånger på affischen här under för att se den förstorad!
 
Saxdalens Byalag har lämnat följande ytterligare information:
 
" Saxdalens barnbioklubb är ett försök att hitta på något för barnen här i byn. Vi är en liten grupp som fram till årsskiftet kommer att visa fem stycken filmer i två olika grupper.
En grupp där filmerna riktar in sig på de lite mindre barnen, där filmerna kommer att visas på söndagarna. En andra grupp inriktad mot de större barnen, med filmvisning på onsdag- eftermiddag eller kväll.
För medlemskap året ut i klubben löser varje familj medlemskort, och kan då se fem stycken filmer, till en kostnad av 200 Kr.
 
Visar det sig efter årets slut att vidare intresse finns så kommer ett nytt medlemsskap kunna lösas för 300 Kr. Då kommer 16 stycken filmer att visas under året.
 
Ta kontakt med någon i byalaget för närmare information, eller sänd E-post till: saxdalsbion@live.se för att erhålla information.