Visar inlägg med etikett Saxdalsbilder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Saxdalsbilder. Visa alla inlägg

söndag 21 september 2008

Morgondimma 21 september vid Saxentstranden

Söndagen 21 september bjöd på mycket sol och klar himmel, en typiskt fin höstag. Dagen började dock med en trolsk morgondimma som svepte in vyerna runt sjön Saxen i ett nästan overkligt skimmer. Klara färger fanns bara nära. Längre bort blev allt otydligare och mer eller mindre utsuddat i olika gråskalor.

Det spegelblanka vattnet förstärkte intrycket av overklighet. Ibland var ljuset starkare, ibland svagare och gav en slags John Bauer-stämning.


Bron över utflödet från dammarna ovanför stod tyst och orörlig medan vattnet under virvlade och spred bubblor i det lilla utflödet

Redan under förmiddagen löstes dimman sakta upp och sen var luften så klar som den bara kan vara en vacker höstdag.

Fler morgonbilder från Saxenstranden finns här.

onsdag 23 april 2008

Fler Saxdalsbilder på Internet

Jag har lagt upp några Saxdalsbilder på nätet. För att titta på dem klicka här.

Lars-Åke Wetterkrantz har lagt upp många Saxdalsbilder, både äldre och nyare. Du kan se dem här.

Hör gärna av dig till Lars-Åke eller till mig, Ola, om du har Saxdalsbilder som du vill dela med dig av. Vi kan läsa av bilderna med skannrar så att de kan läggas på Internet utan att bilderna skadas.