Visar inlägg med etikett Saxdalens Folketa Hus. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Saxdalens Folketa Hus. Visa alla inlägg
torsdag 30 oktober 2014
söndag 28 juli 2013
Saxdalen och Nils Ferlin i årets Dan Anderssonvecka
Saxdalen deltar naturligtvis i det 25-årsjubileum som firas i och med årets Dan Anderssonvecka. Idag, söndag, framför Saxdalens manskör sångspelet Helgdagskväll vid timmerkojan i Skattlösberg kl. 18:00. Det är minst sagt tradition eftersom kören deltagit med sångspelet i Skattlösberg varje år sedan 1989. Visserligen hade kören premiär med sångspelet i Brunnsvikshallen året före, på dagen 100-år efter Dan Anderssons födelse men sedan 1989 har det spelats i Skattlösberg under Dan andessonveckan.
Saxdalens stora dag i årets Dan Anderssonvecka är annars torsdag 1 augusti. Då har Heidi Baier och Saxdalens manskör huvudrollerna i ett nytt spel om Nils Ferlin, hans liv och diktning.
Saxdalen lever fortfarande upp till beskrivningen Byn det sjunger om. Välkomna till Folkets hus på torsdag!
Saxdalens stora dag i årets Dan Anderssonvecka är annars torsdag 1 augusti. Då har Heidi Baier och Saxdalens manskör huvudrollerna i ett nytt spel om Nils Ferlin, hans liv och diktning.
Saxdalen lever fortfarande upp till beskrivningen Byn det sjunger om. Välkomna till Folkets hus på torsdag!
söndag 24 februari 2013
torsdag 29 december 2011
Tjugondag Knut dansas julen ut? Eller...
Julens sista dag närmar sig. Vilken dag
det är kan diskuteras men enligt tradition i Saxdalen dansas julen ut på
trettondagen, den 6 januari. Så blir det också i år! Ja, det vill säga nästa år,
2012. Men det är ju årets jul som ska dansas ut...
För den som vill dra ut längre på
julfirandet finns en gammal tradition att dansa ut granen på Tjugondag Knut, 13
januari, 20 dagar efter jul.
Den Knut som tidigt gav namn åt högtiden var en dansk prins Knut Lavard som mördades 7 januari 1131 och sedan blev helgonförklarad. Hans namnsdag 7 januari flyttades i svenska almanackan till 13 januari i början av 1700-talet.
För den som vill vara med och dansa ut julen i Saxdalens Folkets Hus under januari 2012 är det bara ett datum som gäller: 6 januari. Tomten kommer ingen annan dag.
Den Knut som tidigt gav namn åt högtiden var en dansk prins Knut Lavard som mördades 7 januari 1131 och sedan blev helgonförklarad. Hans namnsdag 7 januari flyttades i svenska almanackan till 13 januari i början av 1700-talet.
För den som vill vara med och dansa ut julen i Saxdalens Folkets Hus under januari 2012 är det bara ett datum som gäller: 6 januari. Tomten kommer ingen annan dag.
tisdag 1 november 2011
Stor rockkonsert i Saxdalen på fredag. The Cadillac Band!
Det blir inte rockkonsert i Saxdalens Folkets Hus varje helg framöver. Men på fredag är det i alla fall dags. The Cadillac Band med många kända rocklegender och vår egen Saxdals Elvis har gjort flera bejublade konserter i vårt Folkets Hus.
Nu på fredag blir det ny Rock´n roll show med The Cadillac Band, Tommy Blom, Gert Lengstrand, BB Cunningham, Alicia Helgesson, Little Gerhard, Viktor Trevino, Saxdals Elvis m.fl. Om ni inte tror mig så se här på TCBs hemsida.
Jag har ringt och reserverat tre biljetter idag. Det fanns fortfarande kvar. Så konserten är räddad för min del. Det brukar vara utsålt när bandet uppträder i Saxdalen så vänta inte för länge med att beställa och köpa biljetter. De kan beställas och köpas i
Nu på fredag blir det ny Rock´n roll show med The Cadillac Band, Tommy Blom, Gert Lengstrand, BB Cunningham, Alicia Helgesson, Little Gerhard, Viktor Trevino, Saxdals Elvis m.fl. Om ni inte tror mig så se här på TCBs hemsida.
Här är affischen:
Saxenkiosken
Tel 0240 31012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



