Visar inlägg med etikett Program. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Program. Visa alla inlägg

lördag 27 juli 2013

Dan Anderssonveckan 2013 är här

Tiden går - och som det verkar - fortare och fortare. Dan Andersson-veckan 2012 är förstås slut men att en ny Dan Andersson-vecka redan är här kom nästan som en överraskning.
  
Det här är ju den vecka på året när man vill vara på så många ställen samtidigt. Men det är omöjligt att hinna ta del av mer än en bråkdel av den kultur som över- svämmar hela vår kommun - just den här veckan.
  
Se hela programmet här.
  
Så hur gör man då? Några väljer säkert ut det som de uppfattar som russinnen i kakan. Andra åker som en skottspole mellan evenemangen för att få med så mycket som möjligt - och det är verkligen mycket att se och höra. 

torsdag 21 augusti 2008

Saxdalens Dag välkomnar alla på lördag 23 augusti

Det är väl lika bra att vi börjar med det gedigna programmet:

Klicka på programmet för att se det förstorat

Så nu är det dags igen: Saxdalens dag är snart här! Nu på lördag är vi alla såväl saxdalingar som övriga - utsocknes, från andra län, andra länder... Ja, precis som till Olympiska spelen så är hela världen inbjuden. Och man behöver inte göra några otroliga prestationer för att få delta. Det är bara att komma hit när man vill och stanna så länge man vill och njuta av det som bjuds.

Vi kan inte lova ut några världsrekord men vi hoppas på bra väder, inte så hett och så regnigt som i Peking utan mer lagom svenskt. Kom till Runnbergsgården och Saxenstranden, njut av naturen och kulturen och vi hoppas slippa skuren.