Visar inlägg med etikett Alicia Helgesson. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Alicia Helgesson. Visa alla inlägg

tisdag 1 november 2011

Stor rockkonsert i Saxdalen på fredag. The Cadillac Band!

Det blir inte rockkonsert i Saxdalens Folkets Hus varje helg framöver. Men på fredag är det i alla fall dags. The Cadillac Band med många kända rocklegender och vår egen Saxdals Elvis har gjort flera bejublade konserter i vårt Folkets Hus.

Nu på fredag blir det ny Rock´n roll show med The Cadillac Band, Tommy Blom, Gert Lengstrand, BB Cunningham, Alicia Helgesson, Little Gerhard, Viktor Trevino, Saxdals Elvis m.fl. Om ni inte tror mig så se här på TCBs hemsida.
 
Här är affischen:
 
Jag har ringt och reserverat tre biljetter idag. Det fanns fortfarande kvar. Så konserten är räddad för min del. Det brukar vara utsålt när bandet uppträder i Saxdalen så vänta inte för länge med att beställa och köpa biljetter. De kan beställas och köpas i

Saxenkiosken           
Tel 0240 31012          
Mobil 070-608 39 06

torsdag 28 oktober 2010

Ingen hejd på toppevenemangen i Saxdalens Folkets Hus

  
 Vi har fortfarande gunget kvar i kroppen sen den stora rock-galan med Sveriges rock-elit för några veckor sedan. Elvis Presley kunde av förklarliga skäl inte medverka men Saxdals Elvis gjorde succé både som artist och som den lokala arrangör som fick de gamla kända rock-kungarna att trivas i Saxdalen. Det blev ju dessutom fortsatta rock-galor både i Söderbärke och en konsert i Orsa kyrka de två följande dagarna. 

Under konserten i Saxdalen fick vår egen Elvis också en hälsning från Elvis Presleys manager och allt-i-allo Joe Esposito. Meddelandet lästes upp av Tommy Blom:



Joe Esposito skickade alltså uppmaningen till Åke Dahlman: Keep rocking! Fortsätt rocka!

Vi är några saxdalingar som vetat om att Joe Esposito ville komma till Sverige en gång till och också till Saxdalen och nu är det alltså bekräftat! Se bara här:

 Klicka två gånger på affischen för göra den mycket större! 
    
Joe Esposito träffade Elvis 1958 när de gjorde militärtjänst i dåvarande Västtyskland. De blev vänner för livet och Joe Esposito blev Elvis turnechef till hans död.
  
Esposito har också varit turneledare för Michael Jackson, The Bee Gees, Karen Carpenter och John Denver. Nu får vi som hänger på låset och lyckats få biljetter möjlighet att se och höra Joe Esposito berätta och svara på frågor om sig själv och om Elvis Presley i Saxdalens Folkets Hus. Det skulle säkert bli utsålt om vår samlingslokal vore mer än dubbelt så stor.

lördag 9 oktober 2010

Rock så hela berget gungade!

Att Saxdalen är byn det sjunger om fick vi ytterligare bevis på igår kväll när vårt Folkets Hus gästades av en hel rad av de största veteranderna inom svensk Rock-musik. Det sjöngs, det spelades och det rockades så att hela Gubbas berg gungade.

Låt oss direkt titta in i Folkets hus när vår egen SaxdalsElvis rockade igång kvällens rock-fest med The Cadillac Band:



Tommy Blom höll sedan i trådarna och släppte fram den ena rockkungen efter den andra. Om ni kommer ihåg affischen från tidigare inslag fanns Little Gerhard med på scenen. Hans namn var textat i efterhand på affischen och hans medverkan var något osäker. Men han kom alltså. Och han showade och skämtade och trivdes lika bra på scenen som publiken i salongen.



En fortfarande sprallig och trevlig lustigkurre från den svenska rockens barndom som också ställde upp med sitt dragspel, sång och historier utan att ens vara nämnd på affischen var Leif Björklund. Känner du inte igen namnet? Om du har åldern inne kanske "Burken" känns mer bekant? En hemlig gäst och trevlig överraskning:


 Tommy Blom höll mest i  trådarna men bidrog också med egna sånginslag liksom Lennart Grahn:



















Kvällen blev sen och många gamla låtar framfördes. För att inte det här inslaget ska bli för långt avslutar vi med en bild från den senare delen av kvällen.


Några av kvällens huvudartister: Från vänster: Tommy Blom, Gert Lengstrand, Lennart Grahn och Åke Dahlman.

Några fler videor från kvällen kommer att läggas upp på youtube.se

lördag 28 augusti 2010

STOR NOSTALGIAFTON i Saxdalens Folkets hus fredag 8 oktober

Vi vet att Saxdalen har ett omfattande musikliv. Det är ingen nyhet utan har varit så under lång tid. Saxdalen har också lyckats engagera artister som man inte kan förvänta om man ser till befolkningens storlek. Men både i Rävvåla/Saxdalens gamla Folkets hus och i den fina folkpark som vi hade tidigare lyckades arrangörerna engagera artister och orkestrar som många gånger överträffade dem som kom till Ludvika och Grängesberg..
  
 Nu har vi ännu en kommande storsatsning i Saxdalens nya Folkets hus. Titta bara på den här affischen:  
 
 För att vi som inte längre tillhör den yngre generationen men som kanske skulle få behagliga rysningar längs ryggraden - om vi kan läsa affischen: Klicka två gånger på affischen så kan vi läsa texten mycket lättare! 
 
  Hur stort är det här? Jag tror att Sme-Lasse som jag kallar honom träffar ganska rätt på sin webbplats när han säger Hela den gamla svenska rock/pop-eliten samlade i Saxdalens Folkets Hus!!! Så det kanske är läge att i tid ordna biljetter som kan köpas i Saxenkiosken eller på tel. 0240-31012. 
 
 Priset för biljetten är 295 kronor.

I Saxenkiosken kan man också köpa den purfärska boken om Rävvåla/ Saxdalens historia. Priset är 100 kronor.

Idag fick jag tanken: Hur kan det hända så mycket i den här lilla byn?

Kan det bero på att vi alla hjälps åt?