Visar inlägg med etikett Elvis-kopia. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Elvis-kopia. Visa alla inlägg

lördag 23 augusti 2008

Festligheterna pågår fortfarande i slutet av Saxdalens dag

Det är mindre än 1½ timme kvar av Saxdalens dag och fortfarande pågår festligheterna vid Saxenstranden.

Den lyckade dagen på Runnbergsgården finns dokumenterad i föregående inlägg men här kommer ett purfärskt inslag om kvällens show vid Saxens strand och Saxenkiosken.

Vad ska man säga när man möts redan på parkeringsplatsen av kvällens stora stjärna Elvis? Tala om service!
Saxdalens egen Elvis, Åke Dahlman, tillika handelsman och bussförare

Medan solen ännu lyser över Stackarberget lotsar vår Elvis in oss på parkeringsplatsen. Och för att få den rätta tidsandan och 50-talsstämmningen finns också tidstypiska veteranbilar på rad bakom Elvis scen.

Elvis tycker om sällskap och han har också fått sällskap av en hel rad damer under namnet Linedancers. De är inte riktigt från Saxdalen men nästan, nästgårds från Grängesberg. Men låt oss först se en så färsk inspelning av Elvis att ekot av Elvis stämma fortfarande är på väg tillbaka från Stackarberget...



Man behöver bara titta på Elvis/Åkes gest när videon slutar för att förstå att det var en Elvis som trivdes som fisken i vattnet. Han var ju dessutom på sin egen hemmaplan - nu mer än någonsin tidigare. Ingången till Saxenkiosken är ju bara några meter bredvid sångaren.

Egentligen var det inte bara en rad av damer som uppträdde med Elvis. Det var flera rader av Linedancers. Se själva:



Här ser vi den tidstypiska bakgrunden till Elvis framträdande:Men det var inte bara Elvis som trivdes med sensommarkvällen. Publiken diggade och levde med i föreställningen och visade tydligt sin uppskattning av Åkes och Linedancers uppträdande.
Vi saxdalingar har fått vårt eget Graceland som vi gärna delar med våra grannar både i kommunen och utanför.

Vi får hoppas på fler konserter vid Saxenstranden, både på Saxdalens dag och andra dagar!


söndag 13 juli 2008

Lördag i Gonäs
















Lördagen den 12 juli 2008 vid KNAGGENS MUSEUM i Gonäs.

Karl Gustaf (Knaggen) Backström, mycket känd rallyåkare bosatt i sitt föräldrarhem i Gonäs har på eget initiativ köpt fd. Konsum fastigheten i Gonäs och där börjat med utställning av rallybilar.

I lördags var det officiell invigning samt utställning av inbjudna veteranbilar, ett stort antal hade hörsammat detta och besökte KNAGGENS MUSEUM, därtill en hel del publik som kunde i det fin sommarvädret strosa runt och njuta av alla sköna fordon.

Som extra krydda bjöds det på två framträdanden av bygdens eminenta ELVIS-kopia som framförde fler fina Elvis låtar, flankerad av ROUTE 66 Line dancers.

Dessutom fanns möjlighet att stärka sig med både kaffe och varm korv.

Både Knaggen och Elvis lovade att återkomma nästa år, med nya ideer, flera fordon och mera Elvis låtar.