tisdag 21 oktober 2008

Saxdalen blogg firar idag

Saxdalen blogg har i dag anledning att fira - ja inte att ta ledigt - utan att uppmärksamma att inlägg i Saxdalen blogg har hämtats ner 5 000 gånger till datorer i olika delar av världen. Den 5 000:e nerladdningen från bloggen gjordes igår i Ludvika. Det är ganska logiskt eftersom Saxdalen blogg är tänkt som en lokal blogg med fokus på Saxdalen. Men tre procent av nerladdningarna har gjorts i andra länder t.ex. USA, Canada, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Frankrike, Spanien, Indien och Thailand.

Hur firar man en sådan här händelse i Saxdalen. Troligen åker jag ner till Saxenkiosken och köper några wienerbröd eller munkar från Vildmarksbagarn i Fredriksberg. Och troligen en pizza till kvällen från Saxdalens pizzeria. Och sen köper jag en adapter på IT-butiken bredvid, Sme-server, så att jag kan köra min lilla beändiga EeePC i bilen. Det får väl räcka som firande för 5 000 nerladdningar. Får tänka ut något extra till 10 000-jubiléet!

Statistik är trevligt ibland - och jag har ju också levt på statistik under de 15 sista åren av min yrkeskarriär. Numera är jag en glad pensionär... och tack för alla nerladdningar! Ett tack också till min bloggkompis Lars-Åke för alla dina bidrag!

Hälsar Ola

Inga kommentarer: