Visar inlägg med etikett Saxdals Elvis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Saxdals Elvis. Visa alla inlägg

tisdag 1 november 2011

Stor rockkonsert i Saxdalen på fredag. The Cadillac Band!

Det blir inte rockkonsert i Saxdalens Folkets Hus varje helg framöver. Men på fredag är det i alla fall dags. The Cadillac Band med många kända rocklegender och vår egen Saxdals Elvis har gjort flera bejublade konserter i vårt Folkets Hus.

Nu på fredag blir det ny Rock´n roll show med The Cadillac Band, Tommy Blom, Gert Lengstrand, BB Cunningham, Alicia Helgesson, Little Gerhard, Viktor Trevino, Saxdals Elvis m.fl. Om ni inte tror mig så se här på TCBs hemsida.
 
Här är affischen:
 
Jag har ringt och reserverat tre biljetter idag. Det fanns fortfarande kvar. Så konserten är räddad för min del. Det brukar vara utsålt när bandet uppträder i Saxdalen så vänta inte för länge med att beställa och köpa biljetter. De kan beställas och köpas i

Saxenkiosken           
Tel 0240 31012          
Mobil 070-608 39 06

torsdag 28 oktober 2010

Ingen hejd på toppevenemangen i Saxdalens Folkets Hus

  
 Vi har fortfarande gunget kvar i kroppen sen den stora rock-galan med Sveriges rock-elit för några veckor sedan. Elvis Presley kunde av förklarliga skäl inte medverka men Saxdals Elvis gjorde succé både som artist och som den lokala arrangör som fick de gamla kända rock-kungarna att trivas i Saxdalen. Det blev ju dessutom fortsatta rock-galor både i Söderbärke och en konsert i Orsa kyrka de två följande dagarna. 

Under konserten i Saxdalen fick vår egen Elvis också en hälsning från Elvis Presleys manager och allt-i-allo Joe Esposito. Meddelandet lästes upp av Tommy Blom:



Joe Esposito skickade alltså uppmaningen till Åke Dahlman: Keep rocking! Fortsätt rocka!

Vi är några saxdalingar som vetat om att Joe Esposito ville komma till Sverige en gång till och också till Saxdalen och nu är det alltså bekräftat! Se bara här:

 Klicka två gånger på affischen för göra den mycket större! 
    
Joe Esposito träffade Elvis 1958 när de gjorde militärtjänst i dåvarande Västtyskland. De blev vänner för livet och Joe Esposito blev Elvis turnechef till hans död.
  
Esposito har också varit turneledare för Michael Jackson, The Bee Gees, Karen Carpenter och John Denver. Nu får vi som hänger på låset och lyckats få biljetter möjlighet att se och höra Joe Esposito berätta och svara på frågor om sig själv och om Elvis Presley i Saxdalens Folkets Hus. Det skulle säkert bli utsålt om vår samlingslokal vore mer än dubbelt så stor.

söndag 25 oktober 2009

Elvis o Bengan showar i Saxdalens Folkets Hus

Trots den mörka hösten står evenemangen i Saxdalen som spön i backen. Vi vet att almanackorna fylls på med möten, födelsedagar och allt vad det kan vara. Så vi vill vara ute i tid och annonsera att...

Lördag den 7 november är det showtime i Saxdalens Folkets Hus med Elvis o Bengan.
(Klicka på bilderna för att komma till deras hemsidor)

Det hela är tänkt som en slags familjeföreställning, knytkalas, social samvaro...

Med underhållning!

Tiden är väl tilltagen:
Från 20.00 på lördag kväll
till 1.00 på söndag morgon!


Men det lär inte bli många döda punkter utan som Bengan säger högst upp på sin hemsida: Det blir 100 % LIVE! Översatt till svenska betyder det att det blir livat hela tiden!

Vi känner Åke/Elvis som en något kluven person. Ibland är han Elvis och ibland Åke. Bengan känner åtminstone inte jag så bra men jag antar att han är en mindre kluven person. Han är trubadur.

Ta med vad du vill äta!
Kaffe kan köpas!

Inträde 50:-