onsdag 12 augusti 2009

Problem med teknik och hälsan

Bloggen har varit lite krasslig tekniskt en tid och själv har jag dragit på mig en ordentlig förkylning. Jag kände mig lite hängig redan på måndag morgon men gissade att det var spänningen inför boule-mötet med våra motståndare i Grängesberg. Vi åkte dit med en viss förhoppning om att vinna. Kanske var det resultatet, förlust med 7-1! som bröt ned mig till halvt sängläge? Men det var ändå trevligt att träffa blomsterkungen Uno Wrede, min teckningslärare från realskolan Folke Person och det andra gänget av trevliga grängesbergare.

(Här inträffade nu en lustighet som jag ofta råkar ut för och skrattar åt. Här i bloggen finns liksom i många datorprogram en stavningskontroll. När jag skrev "grängesbergare" så blev det en röd understrykning under ordet. Jag klickade för att se vad stavningsprogrammet föreslog och det föreslog ordet "bergsprängare"! Visst har tekniken hunnit långt när stavningsprogram kan koppla ihop grängesbergare med bergsprängare! Så var det ju under lång tid men nu för ganska länge sen. Kanske stavningprogrammet borde uppdateras? Jag har nästan glömt den kopplingen men i datorernas värld minns man - eller snarare den - datorn.)

I kväll skulle jag ha varit på Ludvika Gammelgård för att lyssna på jazz men det får bero tills hälsan är återställd och en del ogjort arbete klarats av. Jag har också haft lite mothåll från datorsystem som man gjort sig beroende av. Men problem är ju till för att lösas, både tekniska och hälsoproblem.

Inga kommentarer: