söndag 11 november 2012

Folke E Larsson, ett lokalt fenomen

Musik har alltid varit viktig i mitt liv. Redan som liten hade jag mycket musik runt omkring. Min mormor spelade religiösa sånger på gitarr och min mamma spelade jazz och schlagers på piano. Jag hade en släkting Gösta Haag som var musiker och som hade orkester och spelade både i Ludvika och Stockholm.

Ett musikernamn som jag hörde nämnas många gånger var Folke Larsson. Konstigt nog hade jag inte träffat Folke Larsson eller Folke E Larsson innan jag blivit pensionär. Men  för två år sedan träffade jag Folke och hans fru på Konstrundan i Saxdalens folkets hus. Lite av hans pianospel för två år sedan kan du se och höra här. Men sedan dess har Folke utvecklat sina två talanger, musiken och konsten och låter dem mötas. Här improviserar Folke på pianot till sina egna teckningar. Musikern Folke E Larsson möter tecknaren Folke E Larsson: 

Inga kommentarer: