torsdag 18 december 2008

En liten notis

Saxdalen blogg försöker vara aktuell och spegla det mesta som händer både i Saxdalen och åtminstone i den närmaste omgivningen. Vissa händelser får mer utrymme än andra av olika skäl. Det här inlägget känns inte särskilt angeläget vare sig för mig som bloggare eller för mina föreningskamrater i PRO Saxdalen eller för mina lagkamrater i föreningens boule-lag. Ja, jag kan ju bara tala för mig själv förstås men det är en känsla jag har.

Därför kommer inlägget väldigt sent men med hänsyn till våra besökare på bloggen har jag försökt lägga in det i närheten av Lucia då jag vet att de flesta börjar bli väldigt upptagna före Jul och kanske inte har tid att läsa bloggar. Då vill man ju inte få folk att slösa tid på något om man har viktigare saker att tänka på. Kanske jag då måste motivera varför det här inlägget överhuvud taget existerar: Det är enbart för att stilla mitt samvete! Att fly från den förhandenvarande verkligheten skulle dessutom kunna inverka menligt på mina och mitt lags insatser i nästa års turnering.

För den som ännu inte klickat på bilden av tidningsnotisen och läst vad det handlar om kan jag bara lugnande säga: Det är inte så viktiga nyheter! Och egentligen är det ju inte ens nyheter...

För den som läst hela texten förstorad kan jag komma med följande bortförklaring:
Vi vann första matchen och det gjorde att vi underskattade våra motståndare under resten av turneringen.
Och dessutom hade vi otur, flera gånger. Att vår placering blev missvisande framgår också av resultatet av vårt klubbmästerskap - idel hemmasegrar - både i lag och individuellt.

Så vi ser med stor tillförsikt fram emot nästa års turnering med vår individuelle klubbmästare
(se hans segrande stil på bilden ovan) Harry Karlssons kommentar om serieresultatet i färskt minne: Vi har i alla fall inte sämre resultat i år än förra året, så det kan ju bara bli bättre!

Inga kommentarer: