torsdag 5 juni 2014

En mycket bra bok om Sveriges finnmarker

Då och då blir jag glad när jag hittar en bok som ger en stor läsupplevelse. Det hände förra veckan när jag besökte min vän Åke Åhlström i Sunnansjö. Han visade mig den här boken:



































Jag fick låna boken och läste den till hälften redan första dagen. Då hade jag bestämt mig för att försöka få tag i ett eget exemplar. En sökning på Internet gav resultat och jag kunde beställa ett begagnat exemplar av boken till det facila priset av 70 kronor. Nu har jag både fått och betalat boken.

Hittills har jag bara hunnit läsa hälften av de 83 sidorna i boken men kan redan nu lova att jag återkommer med en sammanfattning och intryck av boken. Redan nu har boken varit värd sitt pris flera gånger om. 

Inga kommentarer: