fredag 15 oktober 2010

Tänk hur det kan bli - när kameran är med


Under vår semestervecka på Kreta trivdes vi mycket bra. Det var varmt och det tycker vi om. Hotellet var mycket bra med så mycket god mat att vikten inte kunde hållas konstant under veckan.

Vi hann se en hel del av ön med hyrd bil en dag och med en dags båtutflykt. Den dag vi gjorde båtutflykten hade jag naturligtvis kameran med. Redan innan vi steg på båten tog jag några bilder och också när vi just stigit ombord.

Här är båten vi skulle göra en dagstur med. Lite speciellt med den var att den hade glasbotten så att man kunde se botten rulla förbi under båten. Jag har bara åkt en gång tidigare med en liknande båt, på ön San Andres i Karibiska havet. 

Den här båten var inte speciellt stor och grundgående så den kunde lägga till nära land även där det var långgrunt.

Väl ombord på Memo som båten hette tog jag några bilder på passage- rarna som satt på andra sidan. Första bilden blev misslyckad beroende på den ljusa omgivningen ett misstag jag insåg direkt. Kamerans automatinställning gjorde personerna mitt emot mycket mörka. Jag kompenserade det på efteröljande bilder av passagerarna mitt emot.

Men väl hemma i Sverige igen upptäckte jag att den första "misslyckade" bilden egentligen var ganska lyckad - eller vad sägs?

Den båt vi åkte med var fullsatt och hade "GLASS BOTTOM". Båten bredvid set ut att i stället ha "ASS BOTTOM"! Kanske var det därför den inte fick några passagerare även om "överskriften" lovar högsta klass... 
  
Att jag tänkte ta en bild av paret mitt emot berodde på att de var från Colombia precis som min sambo så vi kom i samspråk när vi gick ombord. Slumpen skapade helt omed- vetet en lustig bild - eller kanske slumpen var medveten om det, man vet aldrig.

Inga kommentarer: